Kako kvalitetna ponuda domaćih vina igra ulogu u zadovoljstvu gosta u zagrebačkim restoranima?

Kako kvalitetna ponuda domaćih vina igra ulogu u zadovoljstvu gosta u zagrebačkim restoranima?

Naša zemlja ima iznimno kvalitetna vina, no često zbog nedovoljne povezanosti hrvatskih vinara te premalo ulaganja u marketing, ona ne pronalaze svoju poziciju na tržištu. I to je velika šteta.

Brojne autohtone sorte poput Plavca malog ili Graševine idealan su odabir za internacionalnu prepoznatljivost i brendiranje Hrvatske kao vinske zemlje, što ona uistinu i jest.

Trenutno se potencijal naših domaćih vina najbolje iskorištava u Dalmaciji, no zašto ne bi bio maksimalno iskorišten diljem zemlje? Zašto je uvriježeno mišljenje da će gostu u dalmatinskom restoranu biti važnije popiti čašu domaćeg vina nego što će to biti gostu u nekom zagrebačkom restoranu? “Domaće je domaće” vrijedi uvijek i svugdje.

Sve veći interes za domaća vina

Uživanje u vinu podrazumijeva puno više od samog točenja u čaše i ispijanja u društvu dragih ljudi. Prije svega, veliku ulogu ima kvaliteta vina kao i njegovo porijeklo. Mnogi ugostitelji će se složiti kako danas sve veći broj gostiju naručuje domaća autohtona vina, ali i itekako dobro razlikuje kvalitetan od nekvalitetnog proizvoda. Jedan od razloga tomu je što je naglo porastao interes za predavanja o vinima, vinske radionice te ostale slične manifestacije. Prije petnaestak godina, gotovo je bilo nemoguće okupiti jedan pristojan broj ljudi koji bi došao saslušati takvu vrstu predavanja i kušati domaća vina, no sada je situacija u potpunosti drugačija. Kvaliteta se cijeni, a potražnja za domaćim vinima je sve veća u svim regijama Hrvatske, pa tako i u našoj metropoli.

Pogrešno je misliti kako domaće vino neće imati bitnu ulogu za veću uspješnost i posjećenost samo zato što se restoran nalazi u Zagrebu, a ne negdje uz more. Kad je riječ o lokacijama, gosta zanima samo jedna lokacija, a to je ona odakle vino dolazi.

Domaći gosti u zagrebačkim restoranima

Prema istraživanjima preko 90% građana Hrvatske više voli kvalitetna domaća nego strana vina, pa se onda postavlja pitanje zašto mnogi ugostitelji i dalje inzistiraju na suprotnom i ne mijenjaju svoju ponudu. Domaći gosti najbolje znaju koje bogatstvo autohtonih sorti ima naša zemlja, stoga ne dozvolite da ih vinska karta vašeg restorana razočara. Zašto gost u zagrebačkom restoranu ne bi poželio kušati okuse Dalmacije, Istre, Hrvatskog zagorja ili pak Moslavine?

Kada gost dođe u vaš restoran u Zagrebu, njega neće previše zanimati skupocjena slika na zidu već kvaliteta onoga što će dobiti na tanjuru i u čaši. Zagrebački restorani omiljena su mjesta za poslovne sastanke, ljubavne večere i prijateljska druženja. O kakvoj god prigodi da je riječ uz dobro jelo valja popiti i čašu dobrog vina. Imajte na umu da naši ljudi uglavnom vole naše proizvode pa će tako radije izdvojiti više novca za domaće vino nego strano. Također, veća je vjerojatnost da će domaći gost ostati razočaran ako konobara traži neko hrvatsko vino, a restoran ga nema u ponudi, nego što će to biti slučaj sa stranim vinima.

Kvalitetna vina s hrvatskih područja uvelike će utjecati na ugled vašeg restorana u Zagrebu, kao i na zadovoljstvo gostiju. Na taj način nećete biti još jedan u nizu prosječnih restorana sa stranim ili nepoznatim vinima upitne kvalitete. Uz gutljaj dobrog vina, gost će možda “zažmiriti” i na preslani odrezak ili prepečeni krumpir te doći ponovno.

Budući da je Zagreb velik grad, pa je tako i ponuda ugostiteljskih objekata velika, važno je istaknuti se u pozitivnom svjetlu. Kvalitetnom ponudom domaćih vina restoran postaje prepoznatljiv, više nije obični restoran u Zagrebu već “onaj zagrebački restoran s vrhunskim domaćim vinima”, a to je ono što definitivno svaki vlasnik želi čuti. Između ostalog, na zadovoljstvo domaćih gostiju utječe i sama činjenica da jedan restoran u našoj metropoli daje prednost domaćim vinima nad stranim te cijeni i na stručan način prezentira i prepoznaje njihovu kvalitetu.

Turisti u zagrebačkim restoranima

Kada neki turist dođe u Zagreb, primarni cilj njegovog posjeta je upoznati i doživjeti novu kulturu, identitet, povijest i gastronomiju grada i države. Pa nije li onda pomalo suludo Francuzima nuditi francuska, a Talijanima talijanska vina? Gosti uglavnom žele probati autentična i domaća vina, nešto novo i drugačije jer upravo zbog toga su i došli.

Budući da je došao u Zagreb koji je glavni grad, turist očekuje da će ovdje na najbolji mogući način moći doživjeti Hrvatsku. Brojne znamenitosti u Zagrebu pričaju priču o Lijepoj Našoj i njenoj povijesti, pa zašto ne bi i restorani? Uz autohtone delicije, nipošto ne podcjenjujte važnost kvalitetnih domaćih vina. Vrhunska ponuda vina ima veliki utjecaj na pozitivnu recenziju koju će, naposljetku, vaš restoran dobiti od strane gosta, a nije neka novost da je danas dobra recenzija ključ koji otvara vrata uspješnom budućem poslovanju.